בריקים : לבנים במראה עתיק

בריקים (בלעז bricks ולכן יש כאלה המכנים אותם בריקסים) הם לבנים או חיפויי אבן היוצרים מראה של לבנים עתיקות. כל יחידת בריק היא לרוב במידות של 7 או 7.5 ס"מ על 23 ס"מ. בריקים הם אבנים שעברו תהליך מיוחד של "אפיה" בתנור ולמעשה בריק היא  אבן לא טבעית, האפויה לרוב מחימר או מחול שנוצקו בתבניות, במראה של לבנים.

בריקים – מחיר של 250 שקלים למ"ר בממוצע

ערן סיב, בעלי חברת אבן סיב, המתמחה ביבוא אבני בריקיםבמראה עתיק ומיושן, מבלגיה, מספר כי ניתן להשיג את האבנים במגוון של צבעים: בריקים אדומים, בריקים בצבע אפור, בריקים בצבע בז' וגם אבן בריק מעורבת – שילוב של צבעים.

סיב מספר עוד כי בריקים נפוצים מאוד בחו"ל, כולל במקומות כמו לונדון או בחבל טוסקנה שבאיטליה. בשנים האחרונות השימוש בלבני בריק הולך ותופס תאוצה גם בישראל, בזכות ההכרה בתכונותיה של האבן וגם בשל המראה הייחודי שלה – שהופך אותה לאהודה גם בקרב הקהל הרחב וגם בקרב אדריכלים ומעצבי פנים.

לדברי ערן סיב, ניתן ליישם את אבני הבריק עם רווחים – פוגות גדולות, או במראה צמוד – ללא רווח, לקבלת אפקט שונה.

אבני בריק לקמין

בריקים הם אבנים העמידות בחום – עד 1000 מעלות צלזיוס, בין היתר בזכות אפייתם בתהליך ההכנה. לכן הן מתאימות לחיפוי קמינים וקירות בסביבה חמה. בנוסף, בריקים הן גם אבנים עם רמת בידוד גבוהה ולכן הן מתאימים לחדרים ולחללים שבהם יש רצון לשמור על הטמפרטורה ולהגן מפני הטמפרטורה החיצונית.

בריקים בצבע בז' ללא מרווחים. באדיבות אבן סיב
מחיר של בריקים נעים באיזור 250 שקל למ"ר לפני מע"מ. המחיר יכול להשתנות על פי איכות האבן, הביקוש לצבע מסויים וכו'.

עוד דבר שמשפיע על מחיר בריקים הוא כמובן בחירת מקום הרכישה. מומלץ לבצע השוואה ובדיקה של רמת המחירים של הבריקים וגם של האיכות והשירות.